Raport Bezpieczeństwa Reklam 2021 od Google

Redakcja
Raport Bezpieczeństwa Reklam 2021 od Google

Jak co roku Google opublikował raport o bezpieczeństwie reklam. Ads Safety Report 2021 to podsumowanie minionego roku oraz podkreślenie, jak ważne jest przeciwdziałanie nadużyciom przy jednoczesnym pozwoleniu firmom na rozwój i dotarcie do nowych klientów. Gigant z Mountain View podkreśla, że stałe ulepszanie technologii, aktualizacje zasad oraz wdrożenie polityki ostrzeżeń mają na celu skuteczniejsze pociągnięcie reklamodawców do odpowiedzialności.

Z podsumowania Google możemy dowiedzieć się, że ponad 3,4 miliarda reklam zostało usunięte, 5,7 miliardowi reklam został ograniczony zasięg, oraz że zostało zawieszone ponad 5,6 miliarda kont reklamowych. Najwięcej reklam zostało zablokowanych z takich powodów jak nadużycia, treści dla dorosłych, zastrzeżone znaki firmowe, czy z powodu reklamowanie gier hazardowych.

Google w poprzednim roku również zwiększył nacisk na ograniczanie nierzetelnych treści. Według raportu zostało zablokowane ponad 500 tys. stron naruszających zasady koncernu o szkodliwych twierdzeniach dot. zdrowia (np. COVID-19) oraz nieprawdziwe treści, które mogłby zmniejszać frekwencję podczas wyborów.

W raporcie, mimo że obejmuje on rok 2021 zostały opisane, jakie działania Google podjęło w reakcji na wojnę w Ukrainie. Zostały podjęte kroki, które miały zapewnić, że wyświetlane reklamy nie będą czerpać zysków z tej sytuacji. Zostały także wstrzymane reklamy w Federacji Rosyjskiej oraz została zawieszona monetyzacja finsnsowanych przez państwo mediów rosyjskich na platformach Google. Zablokowano ponad 8 mln reklam, które nawiązywały do wojny na Wschodzie.

Redakcja