Promocja e-sklepu w różnych kanałach

Aleksandra Sydor
Promocja e-sklepu w różnych kanałach

Zamiast zastanawiać się nad tym, który system reklamowy jest najlepszy, zdecydowanie lepiej poświęcić czas i energię na strategię uwzględniającą możliwie jak najwięcej kanałów marketingu internetowego (oczywiście wszystko w ramach zdrowego rozsądku i budżetu). Zamiast pytać: „Google czy Facebook?”, lepiej zastanowić się, jak działania na Facebooku mogą wspomóc Google i odwrotnie. Podobnie w przypadku Allegro, Amazona i pozostałych platform. Mimo powszechnych opinii, że gugle nie lubią się z fejsbukiem, możesz przygotować komplementarne działania i sprawić, że te dwa (niby wrogie) systemy będą się uzupełniać i przyniosą efekty w postaci zadowolonych klientów i zakupów w Twoim sklepie. 

Zdajemy sobie sprawę, że nie zawsze jest to możliwe, szczególnie w dobie ograniczania budżetów reklamowych i szukania płaszczyzn do zmniejszania wydawania zasobów. Jednakże pamiętaj o tym, że Twój biznes to Twoi klienci, bez nich nie da się efektywnie zarządzać przedsiębiorstwem, a pozyskujesz ich właśnie w ramach marketingu internetowego. Całkowite wycofanie się z działań reklamowych może okazać się tragiczne w skutkach. 

Zapraszamy na krótką lekturę, w której pokrótce opisujemy narzędzia do promocji Twojego e-commerce. 

Google Ads

Wujek Google jest naszym kucharzem, nauczycielem oraz doradcą w najróżniejszych kwestiach. Co najważniejsze dla nas (marketerów) i dla Ciebie (sprzedawcy), z najpopularniejszej wyszukiwarki korzysta codziennie ok. 95% wszystkich użytkowników w Polsce. Ta ogromna platforma to idealne miejsce na wyświetlanie Twoich reklam i produktów. To tutaj również znajdują się klienci i to nie byle jacy, bo tacy, którzy aktywnie szukają Ciebie i Twoich produktów. Musisz dać się zauważyć i przyciągnąć uwagę użytkowników swoją ofertą.

Sieć wyszukiwania

Zaznaczone na żółto wyniki wyszukiwania to reklamy kampanii produktowych Google, które tworzy się za pośrednictwem konta Google Merchant Center. GMC w głównej mierze służy do przesyłania danych na temat produktów oraz sklepu internetowego (między innymi informacji o dostawach i zwrotach). Następnie, po połączeniu z Google Ads, daje możliwość prowadzenia kampanii zakupowych. 

Założenie Google Merchant Center jest konieczne, jeżeli chcesz prowadzić kampanie zakupowe, zarządzać swoimi produktami, a także na bieżąco mieć wgląd do szczegółowych statystyk. 

Pamiętaj, że Twoje reklamy produktowe mogą wyświetlać się wraz z reklamami tekstowymi (zaznaczone na zielono), więc zwiększasz swoją szansę na pozyskanie klienta.

Sieć reklamowa

Google to nie tylko reklama w wyszukiwarce. Must-have każdej kampanii e-commerce jest remarketing dynamiczny, czyli tzw. reklama śledząca. Jeśli użytkownik trafił na Twoją stronę, dodał produkt do koszyka, ale z jakiegoś powodu nie skonwertował, możemy pokierować do niego odpowiednio dopasowane treści, kiedy przegląda strony znajdujące się w sieci partnerskiej Google (witryny internetowe, aplikacje, YouTube i Gmail).

Dzięki temu rozwiązaniu jesteśmy w stanie uratować porzucone koszyki i podnieść współczynnik konwersji e-commerce. 

Facebook Ads

Według portalu wirtualnemedia.pl w styczniu 2022 roku z Facebooka korzystało blisko 27 mln Polaków. Wśród tak ogromnej liczby użytkowników na pewno znajdą się grupy osób zainteresowanych Twoimi produktami. Facebook daje możliwość bardzo precyzyjnego kierowania demograficznego oraz behawioralnego, a ogrom potencjału platformy społecznościowej dają także różne formaty reklamowe.

Tutaj również dużą popularnością wśród reklamodawców cieszy się remarketing (standardowy oraz dynamiczny), a jeżeli kierowany jest w sposób przemyślany i naturalny (spamerom mówimy stanowcze nie!), pomaga osiągnąć niesamowite wyniki sprzedażowe.

Na tym Facebook się nie kończy, ale o tym w kolejnych tekstach. 

Allegro Ads

Następnym kanałem dotarcia do użytkowników, których możesz nie złapać ani w Google, ani na Facebooku, jest nasze rodzime Allegro. Tutaj również możesz skonfigurować odpowiednio konto i ustawić kampanie z ofertami, które będą się wyświetlać użytkownikom poszukującym Twoich produktów. 

Dostępne miejsca emisji to przede wszystkim wyniki wyszukiwania, lewa kolumna oraz strona „oferty”. Oprócz standardowej kampanii ofert sponsorowanych do wyboru mamy również reklamę graficzną, która wyświetla się ponad wynikami wyszukiwań w panelu Allegro.

Dodajmy od razu, że za pomocą odpowiednich kampanii w panelu Allegro możesz kierować reklamy na Facebooka oraz na wyszukiwarkę Google.

Allegro – Google Ads

Użytkownik po kliknięciu reklamy zostaje przeniesiony na odpowiednią ofertę w przestrzeni Allegro. Tam może dokonać zakupów, porównać ofertę lub zadać pytanie sprzedającemu.

Powyższy przykład to sieć reklamowa Allegro, która uwzględnia właśnie wyszukiwarkę Google oraz nowość – serwisy partnerskie portalu.

Co wybrać? Czyli tozależyzm

Tak jak zaznaczyliśmy na wstępie, zdecydowanie odradzamy skupianie się na jednym kanale promocji internetowej. Holistyczne podejście do marketingu pozwala nam dotrzeć do różnych grup odbiorców. Internauci na co dzień korzystają z różnych mediów, urządzeń czy platform. Działają na nich różne bodźce: użytkownik A preferuje, kiedy reklama jest bardziej kreatywna i wizualnie estetyczna, użytkownik B chce mieć konkret i napisane wszystko czarno na białym – i tak dalej. Przykłady można mnożyć, dlatego jeżeli chcesz w pełni wykorzystać potencjał swojego sklepu internetowego, musisz odpowiednio dopasować treści do platformy oraz stworzyć komunikację, która przyciągnie uwagę potencjalnego klienta i zaangażuje go do obcowania z Twoją firmą. Pamiętaj o tym, że zadowolony klient to klient powracający i na jednym zakupie na pewno się nie skończy. 

Sam marketing to nie wszystko. Stała praca nad sklepem, kartą produktów, UX, stworzeniem przyjaznego miejsca dla użytkownika, a także klarowne i proste zasady działania witryny to klucze do sukcesu, który wpływa na ogólne wyniki prowadzonych kampanii.

Aleksandra Sydor