LinkedIn będzie obniżał ranking postów wymuszających zaangażowanie

Redakcja
LinkedIn będzie obniżał ranking postów wymuszających zaangażowanie

Liczba użytkowników oraz ich aktywność na LinkedIn nieustannie rośnie – sama platforma informowała o rekordowych poziomach wzrostu zaangażowania w ostatnich miesiącach. Jednak serwis chce walczyć z nieuczciwymi użytkownikami, którzy chcą w narzucający się sposób zmaksymalizować wydajność ich publikacji. LinkedIn poprzez aktualizację algorytmu chce walczyć z postami, które wymuszają zaangażowanie. 

Według platformy LinkedIn tego typu posty nie są wartościowe dla użytkowników, zamiast tego lepiej skupić się na rzetelnych i wiarygodnych treściach, które w naturalny sposób będą generować zaangażowanie. Punktowane są m.in. ankiety, w których można było oddać głos za pomocą reakcji, co może prowadzić do wymuszania zaangażowania. Zmiana nastąpi w sposobie wyświetlania ich w newsfeedzie, większą szansę na wyświetlanie mają te użyteczne oraz od osób z sieci kontaktów.

Dodatkowo LinkedIn zaczął pracować nad zmniejszaniem liczby otrzymywanych powiadomień, co pozwoli ograniczyć ilość nieinteresujących aktualizacji z sieci kontaktów. Ta zmiana algorytmu ma pokazywać lepiej dopasowane treści, w które użytkownik będzie skłonny bardziej się zaangażować.

W USA trwają również testy ograniczania widoczności treści politycznych, jednak funkcja może być wkrótce rozszerzana. Jest to odpowiedź na głosy użytkowników, którzy uważają, że LinkedIn nie jest miejscem dla polityki.

Redakcja