Firma Alphabet, czyli spółka nadrzędna Google opublikowała poziom zysków, które osiągnęła w ostatnim kwartale minionego roku. Z podanych informacji możemy się dowiedzieć, że spółka macierzysta osiągnęła 75 miliardów przychodów, a czego ponad 61 miliardów dolarów miało swoje źródło w reklamach Google.
Ta kwota oznacza, że przychody z reklam w wyszukiwarce Google wzrosły o 35%, porównując z tym samym okresem w roku 2020. Jeżeli chodzi o cały rok 2021 Alphabet może pochwalić się rekordowym wzrostem przychodu o 41% porównując z rokiem poprzednim.
Gigant z Moutain View nie zwalnia tempa. Nowości i ulepszenia sprawiły, że sama reklama w wyszukiwarce przyniosła firmie 43,3 mld USD przychodu, gdzie w roku 2020 liczba ta oscylowała w okolicach 31 mld.
Philipp Schindler z Google twierdzi, że ten wzrost jest spowodowany zintensyfikowanymi wydatkami reklamodawców, ale także dużą aktywnością konsumentów w sieci. Handel detaliczny był największym czynnikiem, który przyczyniał się do wzrostu.