Google w ostatnim czasie zaktualizowało stronę pomocy dla deweloperów, gdzie można znaleźć wskazówki dotyczące kontroli tytułu witryny używanego przez wyszukiwarkę w SERPach. Wpis dotyczy rozwiązywania problemów z tagami tytułów, by możliwe było określenie, dlaczego Google może zmieniać linki tytułów.
Gigant z Moutain View proponuje siedem praktyk, które tłumaczą, jak pisać tagi tytułowe, które będą miały wpływ na to, co Google pokaże w wynikach wyszukiwania.
- Musimy upewnić się, że każda strona ma tag tittle.
- Pisz zwięzłe tagi tytułowe, które jasno opisują, o czym jest witryna.
- Staraj się unikać wciskania słów kluczowych na siłę.
- Unikaj powtarzalnych tekstów w ramach witryny (boilerplate).
- Frazy brandingowe są ok, dopóki nie staną się szablonowe (Google ostrzega przed powtarzaniem frazy brandingowej na wielu innych stronach).
- Google czasem używa do tytułu, tego, co znajduje się w elementach nagłówka. Dlatego trzeba zwracać uwagę na nagłówki H1 i H2.
- Poprawne używanie Robot.txt – powinien być on używany tylko do blokowania indeksowania strony.
CO NA TO GOOGLE?
Title linki są generowane automatycznie na podstawie informacji zawartych na witrynie oraz z innych stron odwołujących się. Na co zwrócić uwagę?
- Tekst w sekcji <title>.
- Główny nagłówek widoczny na stronie lub nagłówek H1.
- Inne eksponowane treści.
- Tekst w linkach prowadzących do strony.
- Tekst kotwicy na stronie