Jak kontrolować tytuły w wynikach wyszukiwania? Google radzi

Redakcja
Jak kontrolować tytuły w wynikach wyszukiwania? Google radzi

Google w ostatnim czasie zaktualizowało stronę pomocy dla deweloperów, gdzie można znaleźć wskazówki dotyczące kontroli tytułu witryny używanego przez wyszukiwarkę w SERPach. Wpis dotyczy rozwiązywania problemów z tagami tytułów, by możliwe było określenie, dlaczego Google może zmieniać linki tytułów.

Gigant z Moutain View proponuje siedem praktyk, które tłumaczą, jak pisać tagi tytułowe, które będą miały wpływ na to, co Google pokaże w wynikach wyszukiwania.

  1. Musimy upewnić się, że każda strona ma tag tittle.
  2. Pisz zwięzłe tagi tytułowe, które jasno opisują, o czym jest witryna.
  3. Staraj się unikać wciskania słów kluczowych na siłę.
  4. Unikaj powtarzalnych tekstów w ramach witryny (boilerplate).
  5. Frazy brandingowe są ok, dopóki nie staną się szablonowe (Google ostrzega przed powtarzaniem frazy brandingowej na wielu innych stronach).
  6. Google czasem używa do tytułu, tego, co znajduje się w elementach nagłówka. Dlatego trzeba zwracać uwagę na nagłówki H1 i H2.
  7. Poprawne używanie Robot.txt – powinien być on używany tylko do blokowania indeksowania strony.

 

CO NA TO GOOGLE?

Title linki są generowane automatycznie na podstawie informacji zawartych na witrynie oraz z innych stron odwołujących się. Na co zwrócić uwagę?

  1. Tekst w sekcji <title>.
  2. Główny nagłówek widoczny na stronie lub nagłówek H1.
  3. Inne eksponowane treści.
  4. Tekst w linkach prowadzących do strony.
  5. Tekst kotwicy na stronie
Redakcja