Google zapowiada zmiany w procesie weryfikacji reklamodawcy

Redakcja
Google zapowiada zmiany w procesie weryfikacji reklamodawcy

Google chce uprościć procedury i zadbać o wygodę swoich reklamodawców poprzez połączenie weryfikacji tożsamości reklamodawcy i weryfikację działalności biznesowej. Od marca 2022 zacznie funkcjonować ujednolicony proces weryfikacji reklamodawcy. 

Reklamodawcy zostaną poproszeni o weryfikację w ciągu 30 dni, ci będą mieli kolejny miesiąc na spełnienie wszystkich wymagań, które wiążą się z weryfikacją. Mogą to być takie działania jak m.in. potwierdzenie tożsamości, działalności biznesowej lub oba.

Jakich zmian powinni się spodziewać reklamodawcy?

Możliwość wyświetlania reklam będzie możliwa po pełnym procesie weryfikacji. Konieczne będzie wypełnienie ankiety oraz, w razie potrzeby, odpowiedni komplet dokumentów. Reklamodawcy będą musieli udzielić odpowiedzi na temat ich konta Google Ads oraz przedsiębiorstwa np. branży, kraju rozliczenia i jakiego rodzaju dostawcą jest firma. W niektórych przypadkach konieczna będzie weryfikacja tożsamości. Niedopełnienie warunków może spowodować wstrzymanie konta, ale nie zawiedzenie. Oznacza to, że konta reklamowe będą aktywne, natomiast same reklamy nie będą wyświetlane do czasu dokończenia procedury weryfikacji. Jeżeli reklamodawca tego nie zrobi, wówczas po 30 dniach konto zostanie wstrzymane.

Zgodnie z zapowiedziami Google zmiany mają wejść w życie 31 marca 2022 roku.

Redakcja