Google ogłasza priorytety na rok 2022

Redakcja
 Google ogłasza priorytety na rok 2022

Google Ads chce zapewnić lepsze wrażenia użytkownikom, właśnie dlatego ogłosili 3 najważniejsze priorytety na nadchodzący rok. Ma to być automatyzacja, pomiary i prywatność. Oczywiście nie są one zupełną nowością, ale chodzi o to, w jaki sposób Google będzie się koncertował na każdym z nich. 

Zalecana automatyzacja

Według Jerry’ego Dischlera (Dyrektora Generalnego Google Ads) zmiany w zachowaniach konsumentów to zarówno wyzwanie, jak i nowe możliwości. Aktualnie ponad 80% reklamodawców w Google korzysta z automatycznego określenia stawek, co pozwala zoptymalizować czas, ale także poprawić skuteczność reklam. Google kładzie nacisk na kampanie typu Performance Max i Discovery, wymieniając wśród ich zalet np. zasięg wielokanałowy, konwersje przyrostowe, czy większą prostotę w zarządzaniu kampaniami.

Pomiar i mierzenie efektywności marketingu

Mierzenie efektywności kampanii to kluczowa kwestia dla skutecznego marketera. W szczególności teraz gdy pomiary są wyzwaniem dla reklamodawców, kiedy mieliśmy do czynienia z aktualizacją iOS14 oraz w przyszłości plików cookie. Google wprowadza nowe rozwiązania w zakresie prywatności i mierzalności, czyli konwersje rozszerzone, tryb zgody, atrybucja oparta na dych oraz modelowanie konwersji. Te działania mają stawić użytkownika na pierwszym miejscu, chodzi o poszanowanie jego prywatności, przy równoczesnym słuchaniu potrzeb reklamodawców, aby mogli śledzić efekty kampanii reklamowych.

Prywatność jako spełnienie potrzeb użytkownika

Google zrobił aktualizację swojego poradnika dotyczącego zasad ochrony prywatności dla marketerów. Nowości uwzględniają potrzeby z perspektywy użytkownika, ale także reklamodawcy. Poradnik został zaktualizowany o najnowsze reklamy i rozwiązania pomiarowe od Google, aby utrzymać jak najlepszą wydajność.

Redakcja