Funkcja zamiany tekstu na mowę w Google Ads

Redakcja
Funkcja zamiany tekstu na mowę w Google Ads

Google ulepsza swoje formaty reklamowe i stawia na przystępność. Całkiem niedawno w Google Ads pojawiła się nowa funkcja, która będzie umożliwiać dodawanie głosu lektora do reklam video na YouTube. Będzie to oparte na technologii zamiany tekstu na mowę od giganta z Mountain View. 

Początkowo funkcja Ads Creative Studio dostępna była tylko w wersji beta. Od teraz Google udostępnia ją globalnie. To szansa na zwiększenie skuteczności reklam i zachęcenie widzów do działania. Według obserwacji twórców YouTube dźwięk pełni ważną rolę w skuteczności przekazu. Dlatego właśnie Google dzięki własnej technologii opierającej się na sztucznej inteligencji udostępniło narzędzie do przekształcania tekstu na mowę i możliwość nakładania ścieżki dźwiękowej na filmy w serwisie YouTube. 

Aktualnie do wyboru jest 7 rodzajów głosu, każdy z nich ma indywidualny ton wypowiedzi oraz barwę tak, aby każdy marketer mógł wybrać ten najbardziej pasujący do charakteru marki. Największy wybór mamy w języku angielskim, jednak funkcja w uboższej wersji jest dostępna także w języku filipińskim, francuskim, hindi, indonezyjskim, hiszpańskim, szwedzkim oraz koreańskim. Google planuje rozwój w zakresie kolejnych głosów oraz rozszerzenia dostępności języków.

Redakcja