Facebook nie będzie wspierał już funkcji Live Shopping

Redakcja
Facebook nie będzie wspierał już funkcji Live Shopping

Facebook postanowił zmienić strategię odnośnie wideo live. Dotychczas mocno promowany format zostanie zastąpiony przez Rolki. Z niedawno ogłoszonego komunikatu wynika, że od 1 października 2022 r. funkcja Live Shopping nie będzie już dostępna. 

Nie oznacza to jednak, że Meta całkowicie rezygnuje z transmisji na żywo. Nie będzie możliwe tworzenie list odtwarzania produktów oraz oznaczania produktów w transmisjach live. Zmiana wynika z preferencji użytkowników, którzy wolą oglądać krótkie formy wideo, jak Rolki, które najpierw gościły na Instagramie, a teraz nieśmiało przedzierają się na feedy Facebooka. Koncernowi Meta zależy na tym, aby to właśnie w Reelsach oznaczane były produkty, co będzie również kanałem social commerce. 

Wycofanie Facebook Live Shopping nastąpiło po podobnym kroku Tik Toka, który również zrezygnował z podobnego rozwiązania w ramach swojej platformy. Jak widać Meta bardzo uważnie śledzi kroki konkurencji i nawet już nie ukrywa, że sugeruje się ich ścieżką.

Redakcja