Facebook postanowił zmienić strategię odnośnie wideo live. Dotychczas mocno promowany format zostanie zastąpiony przez Rolki. Z niedawno ogłoszonego komunikatu wynika, że od 1 października 2022 r. funkcja Live Shopping nie będzie już dostępna.
Nie oznacza to jednak, że Meta całkowicie rezygnuje z transmisji na żywo. Nie będzie możliwe tworzenie list odtwarzania produktów oraz oznaczania produktów w transmisjach live. Zmiana wynika z preferencji użytkowników, którzy wolą oglądać krótkie formy wideo, jak Rolki, które najpierw gościły na Instagramie, a teraz nieśmiało przedzierają się na feedy Facebooka. Koncernowi Meta zależy na tym, aby to właśnie w Reelsach oznaczane były produkty, co będzie również kanałem social commerce.
Wycofanie Facebook Live Shopping nastąpiło po podobnym kroku Tik Toka, który również zrezygnował z podobnego rozwiązania w ramach swojej platformy. Jak widać Meta bardzo uważnie śledzi kroki konkurencji i nawet już nie ukrywa, że sugeruje się ich ścieżką.