12 TRENDÓW W SEO
W 2022 ROKU

Redakcja SEO NEWSÓW
12 TRENDÓW W SEO<br>W 2022 ROKU

Jakie praktyki SEO będą przynosić najwięcej efektów w 2022 roku? Trudno jest jednoznacznie określić, w którym kierunku będą podążać aktualizacje Google, ale nasza redakcja SEO Newsów postanowiła podzielić się swoimi prognozami. Poznaj 12 trendów w SEO, dzięki którym widoczność Twojej witryny poszybuje w górę!

1. WIĘKSZY NACISK NA USABILITY

O UX mówi się coraz więcej w kontekście SEO. W tym roku na popularności jeszcze bardziej zyska SXO, a może nawet stanie się standardem? W swoich działaniach Google potwierdza, że kładzie większy nacisk na użytkowników, o czym świadczy zarówno Aktualizacja Page Experience na mobile, którą mieliśmy latem, jak i Aktualizacja Page Experience na desktop, która przewidywana jest na luty 2022.

2. DALSZY SPADEK CTR

Google chce, abyśmy nie klikali w wyniki wyszukiwania, lecz pozostawali w samych SERPach. Wszystkie tego typu działania Google w konsekwencji doprowadzają do spadku współczynnika CTR. Podejrzewamy, że będzie on dalej spadał, a my jako użytkownicy więcej czasu spędzimy w samych serpach.

3. ROZWÓJ ARTIFICAL INTELIGENCE I MACHINE LEARNING

Przewidujemy, że Google dalej będzie rozwijać AI oraz machine learning. Pod koniec roku usłyszeliśmy już o Google FLAN, czyli nowym modelu uczenia się maszynowego, stąd też wiemy, że Google cały czas nad tym pracuje (w co nie zwątpiliśmy ani na chwilę, ale teraz mamy niezbite dowody).

4. DALSZA WALKA ZE SPAMEM

Uważamy, że rok 2022 nie będzie końcem walki, którą Google toczy ze SPAMem. W trakcie minionego roku, Google wprowadzało wiele aktualizacji przeciwko SPAMowi, jednak mimo to nie udało się pozbyć go w pełni, dlatego najpewniej walka ta nadal będzie kontynuowana.

https://www.seroundtable.com/google-november-2021-spam-update-32365.html
https://www.seroundtable.com/google-intrusive-interstitials-desktop-sites-32375.html

5. ROZWÓJ SERPÓW 3D

Nie mamy wątpliwości, że Google będzie dalej rozwijać się w kierunku 3D, a dotychczasowe “ruchome” obrazki to zapewne tylko początek. Wystarczy spojrzeć na innych graczy w branży: H&M otworzyło już swój pierwszy wirtualny sklep w Metaverse. Google również będzie dążyło do zacierania granic między światem online i offline, a rozwój SERPów 3D to pierwszy krok w tę stronę. Już niedługo powinniśmy móc obejrzeć wyszukiwany przez nas obiekt w wersji 3D.

6. STAWIANIE NA EKOLOGIĘ

Ekologia wciąż jest jednym z topowych tematów w każdym aspekcie życia, więc uważamy, że będzie miała również bardzo duże znaczenie dla Google. Światowy gigant już wprowadził kilka rozwiązań związanych z ekologią i sam zapowiedział, że to dopiero początek.

7. JESZCZE WIĘKSZE ZNACZENIE WARTOŚCIOWYCH TREŚCI

Google coraz lepiej rozumie i interpretuje treści, a w konsekwencji premiuje te, które są wysokiej jakości. Treści więc powinny być zgodne z tak zwaną zasadą E-A-T. Google będzie więc zwracał uwagę na trzy elementy: Expertise – wiedzę i merytorykę, którą przekazuje strona, Authoritativeness – czyli autorytet danej marki, Trustworthiness – czyli wiarygodność treści.

8. WZROST ZNACZENIA WYSZUKIWANIA GŁOSOWEGO

Uważamy, że rok 2022 to najwyższy czas, aby wyszukiwanie głosowe było na porządku dziennym. W innych krajach wyszukiwanie głosowe działa już całkiem nieźle – jednak u nas jeszcze raczkuje. Może w nowym roku to się zmieni? Są na to duuuże szanse!

9. SERPY BARDZIEJ LOKALNE

Pod koniec listopada miała miejsce aktualizacja Google Local Search, która sprawiła, że dla danej lokalizacji wyższe pozycje osiągały podstrony dla konkretnych miejscowości. Podejrzewamy więc, że w tym roku Google wprowadził kolejne aktualizacje zorientowane na wyszukiwanie lokalne.

10. JESZCZE WIĘCEJ AKTUALIZACJI

Google w 2021 roku wprowadził chyba rekordową liczbę aktualizacji i naszym zdaniem rozpoczął ich falę. Przewidujemy, że w 2022 roku będzie ich jeszcze więcej. Czy Twoja witryna jest gotowa na te zmiany?

11. BEZPIECZEŃSTWO DOMENY JAKO ZNACZĄCY CZYNNIK RANKINGOWY

Jednym z czynników rankingowych już teraz jest to, czy domena jest bezpieczna i posiada certyfikat SSL. Są jednak takie branże, w których wciąż można zauważyć, że brak certyfikatu nie przeszkadza w osiąganiu wysokich pozycji w SERPach. Uważamy jednak, że w przyszłym roku kwestie te będą dla Google ważniejsze niż dotychczas.

12. WIĘKSZE ZNACZENIE INNYCH TREŚCI NIŻ TEKST

W 2022 roku jeszcze większe znaczenie będzie miała treść inna niż tekst. Warto więc zadbać o to, aby podstrony zawierały różnego rodzaju content – zarówno tekst, zdjęcia, jak i wideo, a nawet podcasty i filmy.

W jakim stopniu sprawdzą się te prognozy? O tym zapewne przekonamy się w najbliższych miesiącach. Jedno jest pewne: tylko podążanie za aktualizacjami Google przyniesie pozytywne skutki w postaci wyższych pozycji Twojej strony w wynikach wyszukiwania. Jeśli chcesz być na bieżąco z nowinkami ze świata algorytmów i wyszukiwarek, koniecznie oglądaj nasze odcinki SEO Newsów – cotygodniowy przegląd najświeższych informacji z branży.

Redakcja SEO NEWSÓW
Prowadzący SEO Newsów: Klaudia Pawłowska, Justyna Krupa i Michał Szylko – na co dzień pracownicy Działu SEO w Grupa iCEA, którzy nie tylko znają się na pozycjonowaniu, ale też potrafią o nim opowiadać i pisać ciekawe artykuły. W cyklu SEO Newsy odpowiadają za przygotowanie zestawu najważniejszych wiadomości tygodnia. Śledzenie zmian wprowadzanych przez Google to nieodłączna część pracy pozycjonera, dlatego nikt nie zrobiłby tego lepiej od nich.